Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO)

Interneto naudotojai jau įpratę informacijos klode susirasti jiems reikiamą informaciją. Bet kurioje sistemoje mes natūraliai naudojame paieškos sistemas (mums įprasta „lupos“ ikona). Tam, kad šis įrankis mums pasitarnautų, mes intuityviai suvedame dominančius raktinius žodžius į paieškos lauką ir gauname atitinkamus duomenis.

Pagrindinis pardavėjų noras, kad duomenys, kurių ieško vartotojas, vestų į jų prekių/paslaugų pardavimą. Šis noro išpildymas ir yra vadinamas optimizavimu paieškos sistemoms.

Dažniausiai naudojamas pavyzdys – Google paieška. Turinio autoriai svetainėse sugebėdami tinkamai „įskiepyti“ raktinius žodžius, kurie aktualūs jų potencialiems vartotojams, sulaukia didesnio lankytojų srauto. Priežastis, dažnesnis jų parodymas paieškos sistemoje.

Dažnai daroma klaida – brukimas arba vartotojų klaidinimas. Šiandien, Google paieškos sistemas – pakankamai išmani. Bandymas apgauti vartotojus optimizuojant pagal raktinius žodžius, kurie vestų prie lūkesčių neatitinkančio turinio, baigiasi išnykimu iš paieškos rezultatų.

Taigi optimizuojant (pritaikant) svetainės turinį paieškos „varikliams“ reikia:

  • Žinoti potencialių vartotojų ieškomus raktinius žodžius;
  • Pateikti tikrai naudingą ir aktualų turinį;
  • Turėti aiškią informacijos pateikimo struktūrą.

Visa tai gali atlikti bet kas turintis bent minimalų kompiuterinį raštingumą arba kreiptis į tai atliekančius specialistus.