Categories
Visi

Efektyvus projektų valdymas

Kiekvienas projektas turi savo tikslą. Dažnas, pasinėręs į projekto sūkurį, įsivelia į smulkmenas (rausvas ar rožinis?) . To pasekmė – prarandamas fokusas į projekto tikslą.

Pavyzdys galėtų būti el. parduotuvės kūrimas. Jos tikslas – internetu parduoti prekę pirkėjui. Šiam tikslui pasiekti su šiandien siūlomų sprendimų gausa nėra sudėtinga, o biudžeto pakanka poros šimtų.

Tai kodėl klientas dažnu atveju sumoka apie kelis tūkstančius eurų už sprendimą, kuriuo galutiniame variante dar lieka nepatenkintas ir po kiek laiko svarstomas atsipirkimo klausimas?

Yra kelios priežastys:

  • Susikurti lūkesčiai, kurie nesutampa su pagrindiniu tikslu;
  • Noras sukurti meno šedevrą, kuris nebūtinai padės siekti tikslo;
  • Sudėtingų ir brangių funkcijų diegimas, kuris turi mažą įtaką pardavimams arba jos neturi visai ir tai tėra ambicija.

Visų priežasčių bendras bruožas, kurį vadinu „menininko sindromu“. Užsakovas dažnai tampa kūrybinio proceso auka ir pamiršta arba nustumia tikslą į antrą planą.

Deja, esame žmonės ir tai suvaldyti itin sudėtinga, todėl dirbdamas su klientais, kiekvieną prašymą vertinu per tikslo prizmę ir apie tai diskutuoju su užsakovu. Džiaugiuosi, jog dažnu atveju tai veikia.

Judraus (agile) projekto valdymo pavyzdys

Taigi, projekto įgyvendinimo metu, kiekvieną užduotį vykdant savęs paklauskite „kokią tai įtaką turės mano tikslo siekimui?“. Pvz. Tas pats tikslas – galimybė internetu įsigyti prekę. Svarstote ar investuoti pinigus į išskirtinio dizaino kūrimą. Diskusija: jei dizainas nebus individualus, ar pirkėjai negalės įsigyti prekių svetainėje? Gal išteklius skirti patogesniam prekės užsakymui?